Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z XI i XII sesji.
4.
Informacja Wójta o pracy między sesjami.
5.
Interpelacje i zapytania radnych.
6.
Przyjęcie Sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2024 r.
7.
Przyjęcie Sprawozdania z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za rok 2024.
8.
Przedstawienie rocznego sprawozdania z działalności komisji Rady Gminy Brenna za 2024 rok.
9.
Informacja Przewodniczących Komisji Rady o pracach między sesjami.
10.
Rozpatrzenie projektów uchwał:
1)
w sprawie rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych
2)
w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych warunków i trybu przyznawania i zwrotu zasiłku celowego na ekonomiczne usamodzielnienie
3)
w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej będące w zakresie zadań własnych gminy poniesionych na usługi, pomoc rzeczową, posiłki, zasiłki na ekonomiczne usamodzielnienie, zasiłki okresowe i zasiłki celowe przyznanych pod warunkiem zwrotu
4)
w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Brenna w 2025 roku
5)
w sprawie zmiany uchwały nr III/14/24 Rady Gminy Brenna z dnia 19 czerwca 2024 r. w sprawie zasad udzielania spółkom wodnym dotacji celowej z budżetu Gminy Brenna, trybu postępowania w sprawie udzielenia dotacji i sposobu jej rozliczania
6)
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania, w tym zakresu danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, terminu przekazania informacji o liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, wychowanków, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz terminu i sposobu rozliczenia wykorzystania dotacji
- Załącznik: 6 projekt_dotacje dla niepublicznych przedszkoli.pdf
- Załącznik: w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania, w tym zakresu danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, terminu przekazania informacji o liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, wychowanków, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz terminu i sposobu
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania, w tym zakresu danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, terminu przekazania informacji o liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, wychowanków, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz terminu i sposobu rozliczenia wykorzystania dotacji
7)
w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółdzielni energetycznej o nazwie „Spółdzielnia Energetyczna Brenna”
8)
w sprawie określenia inkasentów opłaty miejscowej
9)
w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
10)
w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Brenna na 2025 rok
11)
w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Brenna na lata 2025-2031
11.
Rozpatrzenie wezwań organów nadzoru.
12.
Rozpatrzenie rozstrzygnięć organów nadzoru.
13.
Wolne wnioski i informacje.